Ünnepeljük együtt a RAJA csoport fennállásának 70. évfordulóját!
Fedezze fel születésnapi ajánlatainkat! Minden hónapban különleges ajánlatok és meglepetések
várnak Önre…
ÉRVÉNYES 2024. ÁPRILIS 30-IG
Születésnapi Szerencsekerék
Pörgesse meg a virtuális kereket minden nap, és nyerjen!
Ma már játszott a Születésnapi Szerencsekerékkel, holnap jöjjön vissza újra pörgetni. Egy nap ugyanazzal az email címmel csak egyszer lehet játszani.
Évfordulós különleges ajánlatok széles választéka
RAJA ügyfelei mondták rólunk
«A RAJA 8 éve lát el minket csomagolással. A RAJA-tól a legjobb minőséget, versenyképes árakat és ami a legfontosabb, tetszőleges számú kiszerelésű rendelést kapunk.»
— Urszula OŚMIAŁOWSKA
Természetes kozmetikumokkal foglalkozó webáruház alapítója "MINISTERSTWO DOBREGO MYDŁA"
Fedezze fel a RAJA Csoport történetét!
Az 1950-es évek... a vállalkozói szellem
1954. július 10-én Rachel Marcovici Janine Rocherrel együttműködve Párizsban céget alapít, amely használt kartondobozokat forgalma kisvállalkozásoknak. Ügyfelei olyan párizsi kisvállalkozások, amelyek olcsóbb, kis mennyiségben kapható kartondobozokat keresnek. A RAJA név a keresztnevük első két betűjéből származik. Janine a következő évben kilépett a cégtől. A cég székhelye a la rue de Monte-Cristo-ban volt, Párizs 20. kerületében, egy 2 szintes, 250 m² alapterületű helyiségben. "Madame Marco", ahogy az alapítót akkoriban nevezték, jó állapotban lévő használt kartondobozokat szerzett be olyan kiskereskedőktől, akik már nem használják azokat. "Édesanyám modern és bátor nő volt, mert abban az időben saját vállalkozást indítani igazi kihívás volt! Tudta, hogy a megélhetés a nő függetlenségének kulcsa." Danièle Kapel-Marcovici
Maurice Marcovici, Rachel férje csatlakozott a társasághoz. Ő volt a felelős a vezetésért és az adminisztrációért. "Apám soha nem hagyta el az irodát, anyám pedig a terepmunkát". Danièle Kapel-Marcovici
Az igazgató leleményességének és energiájának köszönhetően a Cartons RAJA gyorsan sikeressé vált. Idővel új dobozok, csomagolópapír, hullámkarton, gumírozott szalag és zsineg került a használt kartondobozok közé.
Az 1950-es évek végén a Cartons RAJA 10 embert foglalkoztatott, és egymillió frank forgalmat bonyolított le (150 000 EUR).
1960-as évek... Fejlődés a termékinnovációknak köszönhetően
Danièle, az alapító lánya mindössze 16 éves volt, amikor csatlakozott a Cartons RAJA-hoz. Az ügyfél-kapcsolattartás során megtanulta az üzleti élet alapjait: a bizalmon alapuló kapcsolatok kiépítését, az ügyfelek igényeinek megértését, a kiváló szolgáltatást és a minőségi termékeket. "Közel 10 éven át látogattam párizsi cégeket, hogy tanácsot adjak nekik, és javaslatot tegyek a vállalkozásuknak legjobban megfelelő optimális csomagolásra. Kiváló iskola volt!" Danièle Kapel-Marcovici
A mindig új megoldásokat kereső "Madame Marco" megszerezte a kizárólagos jogokat a Németországban gyártott Jiffy márka légpárnás borítékjainak franciaországi forgalmazására. Elindította a nyomtatott katalógusok postázását, amely akkoriban nagyon innovatív értékesítési módszer volt termékei népszerűsítésére Franciaország-szerte. A postai RAJAPOST csomagoló- és RAJABOOK könyvcsomagoló termékek bevezetésével már az első RAJA márkájú termékek megtalálhatók voltak a széles termékpalettán.
A vállalat növekedett, és több helyre volt szüksége. A Cartons RAJA a Rampal utcába költözik, Párizs Belleville kerületében. Ez lesz a RAJA székhelye közel 30 évig. Ez idő alatt a RAJA 30 embert foglalkoztatott.
60-70-es évek… A csomagolási piac dinamikusan fejlődik!
A műanyagok fejlődése forradalmasítja a csomagolás világát. A cég öntapadós ragasztószalagokkal, buborékfólia tekercsekkel, Flo-pak töltőanyaggal bővíti kínálatát, hogy a vásárlók igényeinek eleget tegyen.
A cég RAJALIST néven hozza forgalomba az első öntapadós okmánytasakot.
Az értékesítési csapat kiállításon és vásáron vesz részt, hogy népszerűsítse a vállalat termékeit.
Danièle Kapel-Marcovici elindítja az első katalógust, amely a területen dolgozó értékesítőket támogatja. A katalógus fekete-fehér, 24 oldalas, 365 terméket tartalmaz, és 10 000 példányban nyomtatják ki. A vállalat új vizuális arculatot fogad el, modernizálva imidzsét.
"Maurice Marco" telket vásárol a Párizs melletti Gonesse új ipari övezetében, és megbízást ad egy 2000 m² raktárépület építésére, amelyet 1978-ban adtak át. Az épületet többször bővítették, amíg elérte a 15 000 m² területet.
1978-ban a RAJAMOUSSE légpárnás (habszivacs) boríték elnyerte az "Oscar de l'emballage" díjat.
Az 1980-as évek... A katalógus értékesítés, mint a növekedés motorja!
A vállalat forgalma 54 millió frank (8 millió euró), és 50 embert foglalkoztat. A cég ismert innovatív termékeinek minőségéről és gyors kiszolgálásáról. Az új vezérigazgató új értékesítési stratégiát vezet be, katalógusértékesítést indít a hazai piac meghódítására. "Az volt a célom, hogy új ügyfeleket szerezzek, miközben fenntartom a vállalat alapjait: a termékek minőségét, a készlet elérhetőségét és a kiváló szolgáltatást." Danièle Kapel-Marcovici
"Árforradalom" , "A választás szabadsága", "Minden csomag 48 órán belül.... Küldetés teljesítve"
Egy újabb csomagolási "Oscar-díj", ezúttal egy innovatív megoldásért: DISTRIBUL buborékfólia adagoló dobozban
Egy fiatal igazgató átszervezi a vállalatot. A gonesse-i elosztóközpontot fokozatosan bővítik a raktáron lévő termékek választékának bővítése érdekében. A megrendeléseket 24 órán belül szállítják ki a párizsi régióban és 48 órán belül azon kívül - ez az első a piacon! Az 1980-as évek végére a RAJA vezető szerepet tölt be a csomagolások forgalmazásában Franciaországban.
A katalógus 1000 terméket tartalmaz, a cég forgalma eléri a 100 millió frankot (15 millió eurót).
1990-es évek… Európa meghódítása
A RAJA kiterjeszti tevékenységét a legfontosabb európai piacokra.
A vállalat alapítása óta számos termékkel bővül a kartoncsomagolások kínálata. A katalógus 1500 raktáron lévő terméket tartalmaz. A csomagolási választékot ma már tisztító és higiéniai termékek, valamint a szállítási és tárolóeszközök egészítik ki. A névváltoztatással párhuzamosan új grafikai arculat is elkészül, amely kiemeli a vállalat vezető és dinamikus pozícióját.
Az üzemi tanács létrehozása 1982-ben az első nyereségrészesedési megállapodást eredményezi, amely a munkavállalókat a vállalat teljesítményébe bevonja és együttműködésre ösztönzi őket.
A RAJA bevezeti a francia piacon a Padpakot, egy díjnyertes innovatív papírcsomagolási rendszeret.
1994-ben a RAJA 40 éves fanciaországi ügyfélfejlesztését ünnepli, és Európába tervez terjeszkedni.
Egy 20 millió frank forgalmú, 15 alkalmazottat foglalkoztat RAJA France mintájára katalógusértékesítő vállalattá kívánnak átalakítani. 1999-ben új elosztóközpontot építenek a holland határhoz közeli Tongerenben. Ma a RAJA Belgium piacvezető, és a 68 000 m²-es csomagolóanyag elosztóközpontjával a legnagyobb már Európában, 7 országba szállít termékeket a vásárlóknak!
1995-ben Danièle Kapel-Marcovici úgy dönt, hogy megvásárol egy raktárkomplexumot a Paris Nord 2 Business Parkban, Roissy közelében. Az irodaépületet felújítják a raktárat pedig 20 000 m²-rel bővítik, így a párizsi központ és a gonesse-i logisztikai központ összes csapata egy helyen dolgozik. Az új, 43 000 m²-es elosztóközpont lehetővé teszi, hogy a termékeket Franciaország egész területére szállítsák, és megduplázza a raktáron lévő termékek számát. Mostantól a Paris Nord 2 telephely a RAJA csoport európai központja.
A Binpac a kezdeti belgiumi sikerre építve Hollandiában is elindul, egy értékesítési csapattal Bredában és saját katalógussal.
A RAJA átlépi a Csatornát egy olyan csomagolóanyagforgalmazó cég felvásárlásával, amely több mint 1500 terméket kínál raktáron és 10 000 ügyféllel rendelkezik a portfóliójában. Az Egyesült Királyságban a RAJA mostantól 5000 terméket szállít egy 20 000 m²-es elosztóközpontból Milton Keynes-ben.
2003-ban a RAJA ISO 9001, majd 2011-ben a ISO 14001 tanúsítványt is megszerzi.
Európa legnagyobb piacának kiszolgálása érdekében a RAJA Stuttgart közelében elindítja kiskereskedelmi tevékenységét, ügyfélkapcsolati központot nyit, és 1200 termékből álló katalógust vezet be. A következő évben a csoport többi vállalatához hasonlóan a RAJA Németország is elindítja saját online áruházát.
10 év alatt a cég ötszörösére növelte eladásait. 220 alkalmazottat foglalkoztat.
A 2000-es évek… A katalógusértékesítéstől az e-kereskedelemig
Az európai növekedés felgyorsul, Franciaországban új fióktelepek és speciális forgalmazók felvásárlása zajlik.
6000 termékből álló kínálatával a RAJA a digitális marketing előfutára az üzleti értékesítésben webáruházával, az első olyan vállalat, amely csomagolást értékesít online! "Már akkor is a katalógus, a telefonos és a helyszíni értékesítés specialistái voltunk. Az online értékesítés hozzáadásával teljesen többcsatornás forgalmazóvá váltunk. Ez egy új, praktikus és gyors módja annak, hogy ügyfeleink felfedezzék kínálatunkat és megrendeléseket adjanak le." Danièle Kapel-Marcovici
RAJA bemutatja az "időtakarékos" kartondobozok új generációját önzáró aljával és öntapadós lezárással.
Az új leányvállalat 1000 terméket kínál nyomtatott katalógusában és a weboldalon. A termékeket Spanyolország egész területére kiszállítják a barcelonai elosztóközpontból.
Megalakulása óta a fióktelep több, mint 2500 készleten lévő terméket kínál.
Az alapító és lánya: 2 generáció ünnepel vállalati évfordulón
Danièle Kapel-Marcovici megerősíti a vállalat társadalmi értékeit azzal, hogy létrehozza az első olyan francia alapítványt, amely a nők és lányok jogainak védelmét tűzi ki célul. Az alapítvány a nők érdekében működő egyesületeket támogatja Franciaországban és világszerte. 2006 óta 57 országban több, mint 750 projektet támogat több, mint 17 millió euróval. "Mindig is úgy gondoltam, hogy a vállalat szerepe nemcsak gazdasági, hanem társadalmi is. Ezért a RAJA sikerének köszönhetően úgy döntöttem, hogy létrehozom a RAJA-Danièle Marcovici Alapítványt". Danièle Kapel-Marcovici
A RAJA megnyitja olaszországi elosztóközpontját és irodáit a Milánótól délre fekvő Castel San Giovanniban. Több, mint 1400 termék van raktáron.
A RAJA egy prágai központú leányvállalat megnyitásával megkezdi a közép-európai piacok meghódítását. A teljes kínálat elérhető a nyomtatott katalógusban és a weboldalon.
A RAJA számára egy kis francia vállalat felvásárlása, amely a higiéniai és tisztítószerek forgalmazására szakososodott online és személyes értékesítéssel, a termékpaletta diverzifikálásának kezdetét jelenti.
A svájci fióktelep székhelye Bázelben található, és 3800 terméket kínál ügyfeleinek nyomtatott katalógusában és a weboldalon.
2011-ben a RAJA 1350 embert foglalkoztat, európai forgalma pedig meghaladja a 400 millió eurót. A cég több, mint 9000 professzionális megoldást kínál.
2010-2020-as évek… A RAJA Csoport diverzifikálja tevékenységét
Erős társadalmi és környezetvédelmi szerepvállalás
A RAJA Csoport számára egy másik francia márka, irodaszerek és irodai bútorok online értékesítésére szakosodott cég felvásárlásával lehetővé válik, hogy bővítse termékkínálatát.
Egy kis lengyel csomagolóanyag-értékesítő vállalat felvásárlása lehetőséget nyújt arra, hogy egy 2500 terméket kínáló üzletet indítson el a lengyel piacon.
A RAJA egy oslói kis csomagolóanyag-forgalmazó cég felvásárlásával belép a skandináv piacra 2000 cikkszámú termékcsaláddal.
A dániai fiókvállalat nyomtatott katalógusok segítségével és weboldalon keresztül is értékesíti termékeit.
A Cenpac ipari és élelmiszeripari csomagolások forgalmazására szakosodott cég, hogy a logisztikai és élelmiszer-előállító iparág szereplői számára nyújtson megoldásokat. A francia piac egyik főszereplője a csomagolások forgalmazásában. Regionális értékesítői hálózattal és szakosodott értékesítési csapattal rendelkezik. Nemrég nyitotta meg fő elosztóközpontját a párizsi régióban, és 400 embert foglalkoztat.
Nyomtatott katalógusokban és weboldalon bemutatott 2000 termékből álló termékpalettával erősíti jelenlétét Skandináviában. 2020-tól a 9000 m²-es elosztóközpont három skandináv országban szolgálja ki ügyfeleit.
A RAJA-Danièle Marcovici Alapítvány a COP21 konferenciát követően létrehozza programját, amely a nők által vezetett egyesületi projekteket támogatja a fenntartható környezet jegyében.
A RAJA csoport folytatja a diverzifikációt a Morplan, egy irodai kellékeket és felszereléseket forgalmazó kiskereskedő cég felvásárlásával. A Morplan négy írószerüzletet is üzemeltet az Egyesült Királyságban.
A RAJA megerősíti pozícióját Közép-Európában.
A RAJA megerősíti pozícióját az Ibériai-félszigeten.
A Németországban, Svájcban és Ausztriában működő UDOBÄR a tárolási és irodai berendezések forgalmazására szakosodott. Online 100 000 terméket kínál.
A RAJA csoport 10 új európai vállalat felvásárlásával stratégiai diverzifikációba kezd az irodaszerek és bútorok forgalmazásának piacán. A Csoport ezen a piacon a távértékesítés vezetőjévé vált! "Ezek az akvizíciók tökéletesen illeszkednek stratégiánkhoz, amely szerint a cégek globális partnere kívánunk lenni a csomagolóanyagok, irodaszerek és ipari berendezések terén Európa-szerte." Danièle Kapel-Marcovici
Franciaországban és Belgiumban a higiéniai- és tisztítószerek vezető forgalmazója, amely 16 000 termékből álló választékot kínál ügyfeleinek.
Az irodaszerek és bútorok távértékesítésére 45 éve szakosodott JPG 40 000 terméke közül választhatnak ügyfelei, melyeket a Párizstól északra található 25 000 m2-es elosztóközpontból szállítanak ki. A vállalat 400 embert foglalkoztat.
Olaszország vezető távértékesítő irodaszer- és bútorforgalmazó vállalatát 1984-ben alapították a Milánó melletti Biellában. Vásárlóinak 40 000 terméket kínál, amelyeket egy 16 000 m²- es elosztóközpontból szállítanak ki. A Mondoffice több, mint 300 embert foglalkoztat.
Az irodabútorok távértékesítésére szakosodott spanyol vállalat 25 000 terméket kínál. Az ügyfelek a termékeket egy 12 000 m²-es elosztóközpontból kapják meg Bilbaó városából.
A RAJA Csoport iparági vezetőként tisztában van társadalmi és környezeti felelősségével, ezért első nem pénzügyi teljesítménynyilatkozatában hivatalosan is rögzíti saját CSR-kötelezettségvállalásait:
• a helyi beszerzés előnyben részesítésével: a termékek 86%-a Európában készül
• az innovatív, környezetbarátabb csomagolások értékesítésének előmozdításával
• szakmai tanácsadással a helyes csomagolási gyakorlatról
Az amerikai eredetű Viking 1990-ben kezdte meg működését Európában, és úttörő knowhow-jával forradalmasította az irodaszerek katalógusokon keresztüli forgalmazását. Hét új Viking vállalatot integrálták a RAJA Csoportba: Viking Wielka Brytania, Viking Irlandia, Viking Niemcy, Viking Szwajcaria, Viking Austria, Viking Holandia és Viking Belgium. Mindegyik vállalat a honlapján és katalógusában 40 000 termékből álló választékot kínál, amelyet két nagy, Németországban és az Egyesült Királyságban található ultramodern elosztóközpontból szállítanak. A RAJA Csoport 1 500 új női alkalmazottat kezd el foglalkoztatni.
Az új magyarországi leányvállalat Budapesten található, és 3 000 raktáron lévő terméket kínál.
A történet Önnel folytatódik...